Thursday, July 3, 2008

Go Cart Buggy Blueprint

Keine Überraschung...

remained this year's presentation of the most expensive brands of Austro European Brand Insitute Vienna. Unchanged, D. Mateschitz place with Red Bull back on top of the domestic brand rankings. Legendary € 12.026 billion is the brand value of his empire, which in turn has grown nearly 10% over the previous year. Since 2004 this has risen by a staggering 85%.
remain unchanged, the second and third places. With a value of 4.98 billion € adorns Swarovski weiterhin Platz zwei gefolgt von der Raiffeisen-Bankengruppe mit einem 2,92 Mrd. € schweren Markenwert. Als einziger Newcomer unter den Top Ten, die sich weiterführend zusammensetzen aus Spar, Casinos Austria, Mobilcom Austria, ÖBB, Erste Bank und Novomatic kann die Telecom Austria genannt werden. Mit einem Markenwertwachstum von 16,3% stößt sie die österreichischen Lotterien von Platz 10.

Im regionalen Vergleich lässt sich jedoch ein gewisser Nachholbedarf erkennen. Es zeigt sich in Österreich ein starkes Nord-Süd-Gefälle, so Gerhard Hrebicek, Herausgeber der „euro-brand2008“. Während es in den südlichen Bundesländern, Steiermark, Kärnten und dem Burgenland nur few companies have managed to highlight strong brands, can be found mainly in Vienna, Salzburg and Tyrol, the brands in the country.
European comparison, Austria is in the upper third, Hrebicek. More detailed analysis is starting only in September in the new "eurobrand2008" read.

is interesting to analyze the result that the actually a "brand-resistant" defined industries such as logistics and industrial brands, are on the fast track. Sun seen as the top construction company Salzburg AG and post more than 20% increase in brand value.

So much for the new brand value ranking. Only comment would be: A There is no surprise. But let's be honest, to solve this point, would require quite a few.

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